Thursday, October 16, 2008

Pleasure & Work

10.00pm..

Pleasure...

Mr. L : 'En. N* (director company aku) nak datang ni..kalu ade pape doc leh la bagi dia sign'
aku : huh..watpe dia dtg lewat2 camni?
Mr. L : "boss ajak dia"sambil tangan menunjukkan aksi bermaen card
aku : "watpe"..masih x dpat tangkap maksud nye..
Mr. L : "maen judi" katanya sambil tersengih sengih..
aku : "ooo maen kad ke??..ade 'bet' ke?? tanye ku lagi..
Mr. L : "oo..mana ade bet2 main saje2 je"..balas nya
aku : "kalu gitu bukan berjudi la..maen2 je..erm kalu gitu xpe"..aku membetulkan tanggapan Mr. L tu..

En. N* ni kalu boss ajak maen card laju je..tp kalu kita call suruh dtg sign document banyak aje alasan nye..hai org tua ni..dah malam mcm ni pon sanggup datang lg ofis semata-mata nak maen card...kalu aku xde nya baek aku duk umah tgk TV lagi best...

Work

ZW : amboi ckp kat org ko tu dah mlm2 camni pon kat ofis lagi wat pe..
aku : lorr..aku kerja..lagipon aku OT...aku mana la ade masa nak maen cenggitu..aku ade tanggungan..nak kena byr keta, sewa umah, etc..
ZW : Oooo...ko kat office sbb kije...boss ko kat office maen card...
aku : ye la..aku kan kuli...

10.10pm

Boss : gelak2, maen card, xkire kalah menang..
Aku : menaip, 'mencalculate', membalance..kerja,kerja,kerja..(oppss + tulis blog ni)

akhir bulan

Boss : "ade beberapa project msk lagi bln ni..x sia2 aku maen card ari tu..ingat lepas ni g maen golf pulak mana tau dpt project juta2 plak..leh aku g cuti oversea sebulan..."...riang di hati boss dpt menambah keuntungan syarikat dgn hanya bermaen card..

Aku : " byk gak duit OT yg aku dpt bln ni hasil bekerja keras blk mlm sepanjang bln ni..erm tolak duit inst. keta, sewa umah, bg ma, minyak keta,..ade la lebey sket..leh la ajak bdk2 umah tgk wayang atau g makan western hjg mggu ni"...riang ati aku hasil 'berOT' sepanjang bln...

IRONI nya...

Boss : ari2 maen card, maen game kat computer pon dapat untung juta2..dapat duit lebey dapat bw keluarga bercuti + maen golf...

Aku : Ari2 bekerja + Ot..dapat duit lebey sekadar boleh beli kasut baru (dah lama x beli kasut br) atau tgk wayang sekali-sekala..


ZW : best la jadik boss...maen2 pon leh beli mcm2 n g cuti sini sana...
Aku : mmg la jadi boss best...
ZW : bila ko nak jd boss lak...
Aku : "entah la...ingat senang ke jadik boss"
ZW : senang aku tgk die maen je...

maen2 boss ade tersirat rancangan menambah project ..kije2 aku ade utang nak di bayar...

No comments: