Sunday, October 11, 2009

Up-date... (part 1)

Assalamualaikum...ayat2 org yang dah lama x up-date blog :

uish dah berhabuk rupanya blog aku ni,tiup skit..fuhhh…fuhhhh(bunyi meniup habuk)”

“kepada yang ternanti-nantikan post terbaru sayerr tu,sori la yerr sayerr busy kemain”


huhu..saje je memain ngan entri kat atas...padahal xde org pon bc blog ni...semalam duk bercerita ngan Na n' Oda..Na duk citer pasal blog die..tetibe je rase nak up-date blog ni...kalu x silap la dah 3 bulan x update blog ni...seperti biasa akan bg up-date sikit for the pas few month since i last update this blog la..ekceli byk yg dah berlaku since last up-date..here it goes :

1 - My beloved kazen (Alang) masuk hospital untuk operate jantung..mula2 die kena wat bypass operation je..kena masukkan belon ikut salur jantung die..dah buat all the preparation...ms doctor masukkan camera 1 day b4 the operation semua nye OK..tp masa real operation xleh wat..2 try out buth both fails..so doctor kata kena wat operation lain plak..disebabkan one of the injap jantung Alang dah rosak..nak x nak kena wat gak operation untuk gantikan injap tu...doc suggest pakai injap from lembu...

but this operation is nothing like the first operation because this is Major operation (ape x major nye..dis operation, they'll belah dada..bukak sikit laluan kat hati then baru diorg belah the jantung so diorg leh masukkan injap baru tu..)..dah nama pon major operation so risiko nye tinggi la..tp doc assure la the operation will be Ok as long as Alang ikut nasihat doc..tp doctor xnak la janji yg semua akan selamat...kena la bgtau risiko nye jugak because anything could happen..kita x tahu kuasa tuhan kan..

erm Alang nye operation about 2 weeks after the first operation..dan operation die tu happen masa bulan pose...aku & my sisters mmg duduk berulang alik dr cheras ke PPUM la..almost every day for about 1 months..penat2 mmg la penat tp kena la pergi jugak..kesian kat makcik aku tu duk menjaga Alang..tp operation tu berjaya..Alhamdulillah...Alang xde pape..sekarang ni duk rehat kat Umah je..doctor bg cuti 3 bulan..seronok dpt cuti..tp bosan jugak la kita sensorg je cuti..nak2 plak kena pantang mkn..kawan tu pulak jenis suka makan..tahan je la..pape pon Alang, kemo harap demo cepat2 sembuh & sihat seperti biasa...

Me & Alang


2 - Pada hari yang sama Alang nye first operation..my other kazen (Nor) punye graduation..mmg chaos la ari tu..mana nak g kat hospital..mana nak g kat Universiti..tp yg nasib baek nye ialah Alang nye Operation kat PPUM (Pusat Peubatan Universiti Malaya)..and Nor lak grad daripada UM(Universiti Malaya)..mmg dah dalam satu kawasan je la..so xde la nak kena pergi tmpt grad awl2...

Nor msk dewan waktu petang..tp kul 1.00pm die & keluarga dah gerak dr hospital..kitaorg still tggu kat hospital lagi..sepatutu nye dlm kul 2-3 pm dah abis operation dah..tp disebabkan diorg try 2 kali so amik masa yg agak lama..dalam kul 4pm pon lum siap lagi..so separuh drp yg menunggu ni termasuk la aku pergi dulu ke UM..kesian la kazen aku..xkan die n family je yg smbt graduation day die..dah la masa aku grad dulu die g..so pergi la kami berempat ; aku, Oda, C.rah & C.Iley...tp mmg silap kitaorg la x pegi awal2...punye la xde parking..yg ade pon parking kat tgh2 padang...tp masalah nye ari tu hujan...so padang lecah..dan aku lak nak xnak kena la masuk padang tu parking..masa masuk tu ade la keta aku sangkut sbb lecak..tanah jadi lembut..so byk keta sangkut..tp keta aku sangkut kejap je..then lps parking kitaorg pon rushing la g dewan graduation...

erm nak dijadikan citer tu..ms kitorg smpi kat dewan grad tu mmg masa semua graduate dah kuar drp dewan..so depan dewan n jalan2 kat sekeliling dewan tu penuh ngan student n parent...siap ade org baling2 topi n bunga lagi ms kitaorg duduk mengharung lautan manusia tu..siap ade baling org lagi..huhu..mcm2 gaya la ms graduation ni...dah smpi kat dewan tu kitaorg ingat nak g cari hadiah dulu..so kitaorg pon cepat2 la cari kedai2 yg jual bunga ke, bear ke ape kan...tp kedai2 die scattered..so susah sket nak cari time2 rushing tu..kazen kitaorg dah byk kali call..katanye ayah die dah nak blk..suruh cpt2 la jumpe die..so kitaorg pakai beli je bunga sejambak kat die..

tp malang nye pakcik kitaorg tu nak g solat pulak..aku xpaham la nape x solat awal2..dh la leh jamak lak tu...so kitaorg xsempat jumpe..dia suruh jumpe kat masjid dekat depan UM tu...hmm..masa ni xtau la nape jadik bengang kejap..xleh tggu kejap ke...lmbt lagi Asar nak abis..kitaorg dah penat2 datang...so xsempat la jumpe kazen ku dalam pakaian graduation die...

so kitaorg pon nak cepat2 la g ke masjid tu...tp masalah nye ms nak kuar dr parking keta aku lak tersekat ngan becak..xleh nak gerak..lepas bersusah payah dlm 1/2 jam baru la dpt kuar drp parking yg horror tu..keta aku jgn ckp la..abis kotor penuh ngan tanah..tp ada keta laen lagi teruk la..nak2 keta besar..lagi berat keta tu lagi susah nak kuar...aku nasib baek g ber-4..kalu g sensorg mmg aku duk je dlm keta smpi bantuan tiba..xde nye aku nak bersusah payah sorg2 diri...

dah dapat kuar dr UM tu kitaorg trus je g hospital..sbb dah petang n nak jam..kitaorg suruh diorg trus g hospital je..tp kitaorg sah smopi hospital pon diorg xsmpi2 lagi..so kitaorg x tggu lana la sbb nak blk umah dulu..nak masak mkn malam..dah smpi umah pon diorg xde lagi (kitaorg singgah Giant dulu beli brg)..dalam kul 11pm baru la kazen ku n family smpi...

hmm nak marah pon bukan kita nye graduation...tp yg paling marah ialah kazen aku la..dia bengang sbb die x sempat bergambar ngan kawan2 dia..dah la die ade tempah gambar studio..xsempat nak g amik gambar pon ngan family..last2 esk nye die g amik gambar ngan kengkawan die..aku xpaham nape x g ngan family esok nye je...mcm2 la..pakcik aku tu mmg susah sket tmpt2 ramai org ni...tgk kes family dah la..nak marah pon bapak sedara..tp kekadang asik nak ikut die mmg la susah..kan dah sesia je kitaorg g..dah la keta aku abis kotor..basuh keta tu kena extra charge lak sbb kotor sgt...xdpt langsung amik gambar kazen aku grad..hmm mmg kesian la Nor tu..tp citer pon x guna..benda dah lepas..

Rase cam dah byk yg aku bebelkan..tp ade byk lagi aku nak citer so kena la tggu up-date part 2 la...ade sedikit kesah suka n duka pada entry akan datang..ape yg kuar pastu masuk balik??..huhu..tungguuuu.....


Mood : Sleepy
Current music : Paran - I lay my love on you (Lagu wastlife versi Korea)

No comments: