Tuesday, December 29, 2009

Goodbye 2009, Welcome 2010

Assalamualaikum ZW...lama aku x menaip kat sini ek...asalnye aku nak wat up-date part 2, tapi sebab dah jauh sgt jarak masa antara update part 1 tu..so aku cancelled kan la hajat tu..huhu...Tahun 2009 sudah hampir ke penghujung, esok adalah hari terakhir dalam 2009..kalu difikirkan balik perjalanan hidup aku sepanjang tahun 2009 ni memang xde impak yg besar la...bagi aku tahun 2009 adalah tahun malas aku...buat kije separuh jalan, baca buku separuh jalan, tengok cd pon separuh cd...kira semua nye separuh la tahun ni..huhu...

Tak tahu nape, bila hujung tahun je semua orang akan tgk balik ape yang berlaku pada diorg sepanjang tahun tu...seperti yang aku katakan tadi tahun ni xde impak yang besar terjadi pada aku so aku pon x berapa ingat ape yang dah jadi pada aku tahun ni....tapi satu je yang aku ingat aku behenti dr RISB..kije kat tempat baru pastu baru behenti kat tempat baru tu and kije balik kat RISB...sama mcm xyah behenti kije in the first place...hehehe...saje wat kije bodo tu...nak try test market la konon...

tapi perkara yang paling aku suka yang aku buat selama tahun 2009 ni ialah aku mendaftar di Wawasan Open University Malaysia (WOUM) sebagai postgraduate student for course Commonweath Executive Master of Business Administration (CeMBA)...kire tu la my proudest moment throughout the year of 2009 (betul x aku eja ikut omputih ni ntah)...

Oda ade wat top 5 sepanjang tahun ni, so i guess i also wanna make a chart for myself jugak la..so here it goes :

Top 5 trip/event tahun 2009 :


Gambar candid reramai..kat depan kolam renang kat Tiara beach Resort..

Sama cam Oda, kitaorg nye "Family Day KEMO' di Port dickson, N9. Sangat la best sebab dapat kumpul ngan hampir sumer family member, main game (nota kaki : kumpulan saya menang untuk game bola tampar ngan kain..happy), dapat mandi manda di Tiara Beach resort tu...
1. Family Day Trip @ Port Dickson, Negeri Sembilan.
2. Trip ke Perlis untuk wedding ayu B
3. PPUM & Konvo kazen ku Nor
4. Bukak pose ngan RISB Officemate kat KFC Wangsa Maju.
5. Potluck Hari Raya ngan officemate Kat RISB Office.

Top 5 impak minima (News/events) yang terjadi tahun 2009 :

imej amik dr google
Aku dah start jadik student balik..ni mmg my greatest achievement la tahun ni..padahal kelas start januari 2010..hehehe..saje semangat lelebih...

1.Registration ngan Wawasan Open University Malaysia (WOUM) :
2. Aku behenti kije dr RISB & masuk balik semula..cam chipsmore lak..
3. Alang Operate Jantung
4. Swine Flu(H1N1) attack :
5. The Death of Micheal Jackson

Top 5 Movie aku tengok on 2009 :
Poster Movie : Speedy Scandal (2008)..Comey kan budak kat tepi skali tu...
Speedy Scandal ni release last year, tapi aku baru tengok dalam 2 minggu lepas...citer romantic komedy, tapi bukan la citer cinta pon, citer pasal kasih sayang ayah & anak..sangat suke citer ni sebab budak yang berlakon dalam citer ni sgt2x la kiut..citer ni aku beli DVD die..jalan citer dia leh tahan kelakar..

1. Speedy Scandal (South Korea : 2008) -
2. Harry Potter & the Half Blood Prince (2009)
3. PapaDom (Karya : Afdlin Shauki - 2009)
4. Jangan Pandang Belakang, Congkak (karya : Ahmad Idham - 2009)
5. New Moon (The Twilight Saga - 2009)

Top 5 Lagu paling suke dengar thn 2009 :

Because i'm stupid ni lagu untuk OST drama Boys Over Flower (BOF)...lagu untuk drama ni semua best2..tapi lagu ni plg suke sebab SS501 yang nyanyi..

1. Triple S (From SS501) - Because I'm stupid (BOF OST)
2. Swift Taylor - Love Story
3. Super Junior - Sorry, Sorry
4. David Archuletta - Moment
5. 2NE1 - I dont Care & SNSD - Gee (dua2 suke, xtau nak pilih)

Note : ye saya sangat suke dengar lagu korea, walaupon x paham...

Top 5 Drama Saya Suke Tahun 2009 :
Poster Drama : Bloody Monday
Citer ni bukan saje tunjuk kehebatan Hero nye hack computer, tapi jugak tunjuk kehebatan org2 sekeliling dalam menganalisis situasi..paling suke THIRDi Leader & best fren hero yang sangat pandai & tenang dlm hadapi masalah ngan hero..


1. Bloody Monday (Japan - 2008) : Wacth via : DVD
2. Boys Over Flower (Korea - 2009) : Wacth via : TV - KBS World
3. Nur Kasih (Melayu - 2009) : Wacth via : TV - TV3
4. City Hall (Korea - 2009) : Wacth via : DVD
5. Code Blue (Japan - 2009) : Wacth via : DVD

Top 5 Shows yang saya suke tengok tahun 2009 :


Gambar komik 1n2d cast..amik dr Google
1 Night & 2 Days Reality shows korea yang memang saya xkan miss setiap minggu..play every friday @ 11.20pm on KBS worlds..kalu x dpt tgk leh tengok rerun every sunday @ 05.00pm on the same channel..for me ini adalah the best show ever..

1. 1 Night & 2 Days
2. Naruto Shippuden
3. So you think you can dance 4 (Rerun @ AXN ): penari kesukaan : mark, Chelsie &Kathy.
4. Star Golden Bell (Korea)
5. Jangan Lupa Lirik 2 (Host : Aznil, Channel : Astro Prima)

Top 5 Blog/Website paling suke visit 2009 :

Aku memang peminat setia reality show : 1N2D...so memang hari2 akan masuk blog fansub 1n2d ni..sebab diorg akan upload cuts yang memang xde kat KBS world..kadang2 kalu x sempat tgk mmg akan download kat blog tu and tgk kat umah ngan Oda..1n2dfansubs FIGHTIN'..

1. http://1n2dfansubs.wordpress.com
2.. http://saifulislam.com/
3.http://popseoul.com/
4. http://www.iluvislam.com
5. http://www.sangpelangi.com/

Top 5 Tempat Paling suka pergi bila cuti hujung Minggu :

Aku ni memang antu CD la..so tiap2 bulan mesti g Hiro Comic kat PS tu (tapi skrg jarang g sbb cd yang ade pon x tertengok)..slalu g ngan Oda la..sebab oda mmg sgt suke beli CD..aku akan beli CD yang aku confirm nak tgk je..kedai Hiro Comic ni memang murah..dan dia ade sgt banyak koleksi citer jepun & koreanye..aku mmg suke la lepak situ..lepas g situ mesti nak cpt2 balik sebb nak tgk cd..tp budak umah aku bukan suke sgt tgk cd ni..so kena tggu mlm bila diorg tido baru la tgk CD..tensen pon ade..tp nak wat camana minat org x sama..pelik nye org suke ajak kita kuar teman tp bila kita ajak tgk cd sesama xnak plak..huhu..merungut lak..

1. Kedai Hiro Comic - petaling Street.
2. Jaya Jusco Maluri, Cheras.
3. Wangsa Walk Mall, Wangsa Maju.
4. MBO Ampang.
5. Kompleks Renang Kuala Lumpur / Umah Alang Kelana Jaya.

Lastly ingat nak wat top 5 untuk buku baca thn ni..tapi buku yg baca thn ni pon x sampai 5 buah..rase mcm byk padahal baru abis 3 buah buku tahun ni iaitu :

1. Angel & Demon - Dan Brown
2. New Moon - Stephanie Meyers
3. Eclipse - Stepanie Meyers
4. Breaking Down - Stepanie Meyers (Half way through)...


Setakat ni je la entry kali ni..nanti kalu aku rajin lagi aku tulis lagi kat sini ye ZW..sian ko, mesti sunyi sbb xde org baca ko kot...hehehe...

Current Music : T-Ara - Bo Peep Bo Pee (Nomu kiutta)
Current Mood : Cuti mood...

No comments: